5+1 könyv, ami jól jön egy anyának, ha vállalkozni készül

0
450

A kisgyerekes anyukák jellemzően folyamatos idő- és energiahiányban vannak, és sokaknak bizony komoly nehézséget jelent megszervezni, hogy bármilyen képzésre, hasznos előadásra eljussanak. Bár sok ismeretet lehet szerezni az internetről is, de a megfelelő infók megtalálásához is sok idő kell. Mindezen problémákra jó megoldás, ha olyan szakkönyveket szerzünk be, amelyekből bárhol és bármikor olvashatunk, tanulhatunk. M. Kiss Milánné Szél Felícia írása.

Mivel kis hazánk számos sajátossággal bír a vállalkozói szférát tekintve is, úgy tapasztaltam, hogy a külföldi szerzők könyvei nem adnak jól hasznosítható, kompakt válaszokat egy magyar vállalkozónő(jelölt) kérdéseire. Ezért csak itthoni szerzők (viszonylag) friss kiadású könyveit szereztem be – és remélem, mihamarabb el is tudom olvasni őket.

Írok mindegyiknél egy kikapott idézetet is, hogy bizonyítsam, ezeknek a könyveknek szinte minden lapja megéri a befektetést. Íme, az én “tankönyveim”:

  1. Vida Ágnes: Üzletanyu születik

Biztosan sokan hallottatok már Vida Ágiról, aki igazi bábaként működött közre már rengeteg kismamás vállalkozás születésénél. A saját példája is rendkívüli, de a Facebook oldalán és a honlapján is számos hasznos tanáccsal segíti az anyukákat minden nap. Akinek erre nincs ideje, nyugodtan vegye meg a könyvét, nem fogja megbánni, még akkor sem, ha később mégsem lesz vállalkozás a fellobbanásból. Ez a könyv ugyanis számos olyan infót, gyakorlatot tartalmaz, ami a dolgozó anyukáknak hasznos lehet.

Kikapott idézet: „A tanuláshoz nem kell tanfolyam. Kis lépésenként is meg lehet csinálni. Nem kell hozzá “érzék”. Egyetlen dolog kell: csinálni.”

  1. Wolf Gábor: Kisvállalati marketing biblia

Azt gondolom, ha valaki komolyan akar vállalkozni, az jól teszi, ha felvértezi magát némi marketing tudással. Ehhez kiváló alap lehet ez a könyv, amely igen gyakorlatiasan vezeti be a tudatlan vállalkozójelöltet a marketing világába, ahol megfelelő kalauz nélkül bizony könnyen el lehet tévedni, ami rengeteg felesleges költéssel, idegeskedéssel és időpocsékolással járna.

Kikapott idézet: „Egy kisvállalat legjobb eszköze a márkaépítésre a hírlevél: egyrészt szakértői imázst építesz vele, másrészt rendszeressége miatt a vevők igen hamar elkezdik megtanulni a céged márkanevét.”

  1. Gál Kristóf: A Google Adwords nagykönyve 2.0

Ez már egy haladóbb tudást kínáló könyv, de optimista vagyok, és úgy gondolom, erre is szükségem lesz majd. Nyilván nem leszek ettől egy Adwords-guru, de a jó alapok szükségesek ahhoz is, hogy ki tudjam majd választani a megfelelő céget egy jó kampány lebonyolításához, és nagyjából értsem, mi hogyan működik. Ez egy szárazabb kötet, de minden bekezdése egy aranyat érő tanácshalmaz – főleg egy kezdőnek, mint én.

Kikapott idézet: „Az egyik legfontosabb dolog, amit jó szem előtt tartani, hogy az emberek többségét senki sem tanítja meg arra, hogyan kell egy online keresőprogramot használni, ezért ahány ember, annyiféle szokás. Nem várhatjuk el, hogy hatékonyan, ügyesen, “jól” keressenek. Úgy keresnek, ahogy épp az eszükbe jut.”

  1. Klausz Melinda: A közösségi média nagykönyve

Klausz Melindának voltam már egy előadásán nem sokkal a könyve megjelenése után. Nos, az az egy alkalom tökéletesen meggyőzött arról, hogy meg kell vennem a könyvét is. Melinda is hatalmas tudással bíró szakember, szinte lehetetlen olyat kérdezni tőle, amire nem tudja a választ. A könyve hiánypótló alapmű, amire már rég szükség volt itthon, és hatalmas segítség mindenkinek, aki a rengeteg információ és ajánlat között kábultan botladozik a közösségi média világában.

Kikapott idézet: „Mindig olyan felületen kommunikáljunk először, amihez van elegendő anyagunk, vagyis időnk, energiánk és tartalmunk. A közösségimédia-felületeken a lassabb, de biztosabb és kiegyensúlyozottabb növekedés a helyes út. A Google keresőoptimalizálása ugyanis hátrébb sorolja az inaktív oldalakat, ezzel pedig kifejezetten árthatunk az oldallal kapcsolatban álló honlapunknak és egyéb felületeinknek.”

  1. László Móni: Lehetsz kivételes

László Móni Personal Branding blogját már jó ideje követem, már ott is sokat lehet tőle tanulni. Ebben a könyvben igen töményen adja át az énmárka-építés alapjait, remek példákkal, esettanulmányokkal. Olvasmányos, mégsem ajánlom azonnali “felfalásra”, mert annyi benne a hasznos információ, kár lenne egyet is elsikkadni hagyni. Különösen ajánlom az “Apróságok” rész minden egyes mondatát.

 Kikapott idézet: „A személyes márka tudatos építése nem öncélú nyomulás, és nem ettől lesz valakiből szakértő. Hiszen a márkaépítés feltételez valamilyen már meglévő tudást, teljesítményt. Az énmárkázás folyamata nem más, mint a meglévő tudás egyéni, következetes és hiteles kommunikációja.”

+1. Jónás Anna: Kicsivel könnyebben

Melyik kismamát ne érdekelné, hogyan tudna még jobb szervezéssel kicsit több időt nyerni, és ezáltal nyugisabbá válni? Jónás Anna ezernyi egyszerűen megvalósítható praktikát kínál az anyukák hétköznapi gondjaira, teszi ezt derűvel és empátiával, ami különösen jól jön a hektikusabb napokon.

 Kikapott idézet: „A hatékony háztartásvezetéshez szerintem mindenekelőtt az kell, hogy tűpontosan tisztában legyünk vele, mit szeretnénk csinálni a házimunka helyett.”

Akinek van még könyvötlete, ami valóban segítség lehet egy anyukának a vállalkozás beindításához, ne habozzon, írja meg kommentben! 🙂 Amúgy pedig jó olvasgatást!

A cikk másodközlés, az eredeti írást az Anya vállalkozik blogon olvashatjátok el.

MEGOSZTÁS

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ