Nassolás egészségesen

0
372
nassolás, szülők háza magazin
www.hazipatika.com

A nassolást sokan szeretik, de a következményeit már kevésbé. Az elhízást, túlsúlyt el lehet kerülni, ha egészséges dolgokat kezdünk csipegetni. A csokis keksz és a chips helyett elő a répával és aszalt gyümölccsel.

Egy dél-afrikai dietetikus szerint az egészséges nassolás alapköve a tervezésben rejlik. Ha megtervezük hogy mit falatozunk délután, nem tesszük ki magunkat annak a veszélynek, hogy a késői órákban leessen a vércukorszintünk. A nassolás arra is jó indokot szolgáltat, hogy még több gyümölcsöt fogyasszon az ember. Az alapvető szabály az legyen, hogy három óránkét, kis adagokat veszünk magunkhoz. A táplálkozás szakértők úgy vélik, a tízórai és az uzsonna legalább olyan fontosak, mint a főétkezések, hiszen jó hatást gyakorolnak a vércukorszintre.

A fogyasztásnak is vannak alapszabályai: kerülni kell a szénsavas italokat. A legjobb, ha ásványvizet vagy gyógyteát iszunk. Mellőzni kell a sós rágcsálnivalókat, ezek ugyanis túlságosan feldolgozott élelmiszereknek minősülnek, tele vannak tartósítószerrel és egyéb egészségtelen adalékanyagokkal. A burgonyaszirom szinte eteti magát. Ez a monoszodium glutamát miatt van, ami tulajdonképpen „függővé” tesz, emiatt tudunk annyira sóvárogni egy-egy újabb sós falat után. Próbáljuk meg helyettesíteni nyersrépa-karikákkal, legalább az illúzió megmarad.

Cukorka helyett: aszalt gyümölcs. A cukorkában gyakorlatilag semmilyen tápanyag nincs, csak egyszerű finomított cukor és persze színezékek, mesterséges ízesítőanyagok. Az aszalt gyümölccsel kiválóan kielégíthető az édes íz iránti vágy, ám rengeteg rostot, vitamint és ásványi anyagot is tartalmaz. Fagyi helyett együnk joghurtot. A jégkrémek rengeteg telített zsírsavat és mesterséges ízesítőt tartalmaznak. A joghurtok probiotikus baktériumkolóniái pedig az emésztőszerveket és az immunrendszert is támogatják.

Ha nehezen szokjuk meg az átállást, próbáljunk minél több vizet/folyadékot inni, mert az eltelít, és nem leszünk éhesek. Ha így sem megy, azokat a tevékenységeket hanyagoljuk, amikor a nassolásra vágyunk. Tévézés helyett olvassunk, vagy vegyünk egy kád, forró fürdőt. Ha már a fürdőszobába bejutottunk, ott úgyis meglátjuk a tükröt, benne pedig a nem kívánatos kilókat.

Írta: Malina Adrienn

MEGOSZTÁS

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ